Ribji portreti
PODVODNO BLISKAVICO sem namestil na dolg nosilec, ki je segal dobrega pol metra naprej, in jo za osvetljevanje od zadaj usmeril nazaj proti objektivu. Na nosilec sem moral namestiti tudi plovec, da bi z vzgonom nevtraliziral težo bliskavice, kajti brez tega bi ta celoten sistem obračala navzdol in prav hitro bi me začela boleti zapestja. Plovec je bil seveda učinkovit samo pod vodo, zunaj je bil celoten sistem zelo velik in neroden za prenašanje. Prenesti vse skupaj v popolni potapljaški opremi prek plitvega koralnega grebena ni bila nič kaj lahka naloga. Fotografirati sem nameraval veliko morsko vetrnico z oranžnimi ribicami klovni tako, da bi jih osvetljeval od zadaj, podobno kot pri fotografiranju različnih predmetov v fotografskem studiu. Splet je preplavljen z neštetimi fotografijami klovnov, ki so si, čeprav sicer lepe, vse podobne druga drugi. Zato sem želel narediti kaj novega, kaj, česar ni pod vodo storil še nihče ali pa le redko kdo pred menoj.
Ko sem našel morsko vetrnico z ribicami, sem moral najprej poiskati primeren položaj za fotografiranje. Pri tem sem zelo pazil, da ne bi poškodoval krhkega in občutljivega podvodnega okolja, to pa je v Indoneziji še posebej zahtevna naloga. Nato sem previdno in počasi namestil podvodno ohišje tako, da je dolgi nosilec z bliskavico segel prek morske vetrnice na njeno zadnjo stran.
Ribice je to seveda preplašilo in poskrile so se v varno zavetje gostiteljičinih lovk. A za klovnčke je znano, da so hrabre ribice, zato so si hitro opomogli od šoka in se vrnili k značilnemu utripajočemu plavanju, ki mu je bilo zaradi vodnega upora bliskavice na dolgem nosilcu zelo težko slediti. Kljub temu je s precej potrpljenja nastalo nekaj uporabnih posnetkov.
V podvodni fotografiji večino dobrih slik vizualiziramo že veliko prej, preden jih v praksi udejanjimo, tako da za priprave navadno porabimo precej več časa kot za samo fotografiranje. Včasih je treba kakšen kos opreme tudi izdelati, tako kot denimo moj podaljšani nosilec bliskavice s plovcem. Opisano fotografiranje klovnov v protisvetlobi je lep primer skrbno načrtovanega lotevanja fotografiranja. Opremo sem imel sestavljeno tako, da med tistim potopom nisem mogel fotografirati nič drugega kakor objekte v protisvetlobi, pa še to na točno določeni razdalji – da niso bili preblizu niti objektivu niti bliskavici, saj bi jih ta sicer preveč osvetlila. A prav med to skrbno načrtovano fotografsko seanso se je zgodilo nekaj popolnoma nepričakovanega, trenutek, ki ga nikakor ne bi mogel predvideti, plod tega srečnega naključja pa je edinstvena fotografija, kakršne zelo verjetno ne bom mogel napraviti nikoli več v življenju.
>>> Več