Prihodnost preteklosti
Besedilo: Vladimir P. Štefanec
Fotografije: Borut Peterlin
Opisano portretiranje je potekalo v povsem ohranjenem, bogato opremljenem ateljeju nekdanjega celjskega fotografa Josipa Pelikana (1885– 1977), ki je pod skrbništvom Muzeja novejše zgodovine v Celju odprt za oglede, občasno pa tudi za fotografiranje na stari način. Tega opravlja Peterlin, katerega vedenje v ateljeju – njegova naglica in napetost – je v čudnem nasprotju s spokojnim ozračjem, ki ga ustvarjajo odlično ohranjeni stari predmeti. Ta s plemenito patino minulosti zaznamovani ambient, poln zanimivih detajlov, obiskovalca ali tistega, ki se pride portretirat, brez težav prestavi skozi čas, ga neopazno napoti k potapljanju v misli o preteklosti, razliki med obdobji, vsem, kar je za vedno minilo.
A medtem ko se obiskovalec tako potaplja, fotograf nima časa za miselne izlete. Tehnika, s katero dela, je občutljiva, zato mora biti popolnoma zbran, delati mora hitro in natančno, rezultat ni nikoli povsem predvidljiv. Tisto, kar vidi portretiranec, ki ga fotograf posadi na secesijski stol, ga namesti v pravi položaj, mu fiksira glavo s posebnim stativom, skritim za njegovim telesom, ter mu nato ukaže, naj miruje, dokler fotografiranje ne bo končano, je le majhen del postopka, saj se največ dogaja v temnici, nadstropje niže.